Witamina B

serwis informacyjny

Dieta z witaminą B12

Dieta powinna być bogata w witaminy, które zapewniaj nam prawidłowe funkcjonowanie w każdym stadium naszego rozwoju. Dzięki temu nie będziemy narażenie na jakiekolwiek schorzenia, a nasz układ odpornościowy, kostny, mięśniowy oraz pokarmowy zostaną wzmocnione. Dotyczy to również witaminy B12, o której krążą plotki, jakoby znajdowała się ona tylko w mięsie i nie ma możliwości pozyskania jest z innych wartościowych źródeł/
jednak to nie prawda. Znajduje się ona także w pokarmach opartych na roślinach, jednak w znacznie mniejszej ilości.
Ci, którzy są wegetarianami praktycznie od zawsze nie mają niedoboru witaminy B12, ponieważ układ pokarmowy przy użyciu bakterii ją syntezuje w odpowiedniej ilości. Jednak osoby, które kiedyś jadły mięso, natomiast później zrezygnowały z niego będą miały problem z procesami gnilnymi w jelitach, ponieważ resztki osadziły się na ściankach. Dlatego warto znać produkty spożywce, w których jest jej najwięcej. Oczywiście przede wszystkim znajdują się we wszelkim mięsie na przykład drobiowym, czy też wołowym. Jednak bogate w witaminę B12 są także warzywa takie jak szpinak, pomidory, kalarepa i inne. Warto także skupić się na produktach zbożowych, szczególnie zacząć spożywać otręby oraz chleb pełnoziarnisty. Jest to bardzo ważny składnik obok kwasu foliowego dla kobiet w ciąży, które powinny udać się do dietetyka, jeśli nie potrafią ułożyć stosownej diety. Ważnymi produktami są także te, pochodzące od zwierząt. Należą do nich min. jajka oraz mleko i śmietana.
Dieta bogata w witaminę B12 jest bardzo ważna, ponieważ zarówno niedobór, jak i nadmiar szkodzi. Choć nie jest to substancja toksyczna, to jednak w dużych dawkach może spowodować uczulenia, alergie. Jeśli dawki są jeszcze większe, to może to prowadzić do krwotoków z nosa. Z kolei niedobór prowadzi do zaburzenia pracy układu nerwowego oraz mózgu, a także do osłabienia i bezsenności. Dlatego warto spożywać pełnowartościowe posiłki oparte na wielu zdrowych składnikach, a w przypadku braków wspomóc się suplementami diety.

VN:F [1.9.11_1134]
Rating: 5.8/10 (12 votes cast)
VN:F [1.9.11_1134]
Rating: +1 (from 3 votes)
Dieta z witamina B12, 5.8 out of 10 based on 12 ratings